Gunnar Andreassen har verden som lekegrind

Internett er blitt et vanlig ord i det norske vokabularet. Vi er daglig på sosiale media eller følger nyheter på nettet. Kjøper og selger samt klikker oss inn på ulike blogger. For mange har sosiale medier gitt en ekstra dimensjon i hverdagen med å kommunisere med folk man ikke har møtt på mange år. Andre får belastningsskader grunnet alt for mye tid på nettet. Gunnar Andreassen fra Bodø har i over 15 år vært en nestor innen kommunikasjon på internett. Han har hele verden som lekegrind.

– For at folk flest skal forstå hva jeg driver med kan dette enkelt oppsummeres i at jeg hjelper mennesker med å finne veien i et mylder av tjenester på nettet. Gjennom de baser og guider jeg eier selv eller disponerer kan folk finne fram til de beste varer eller tjenester. I tillegg hjelper jeg bedrifter med å komme ut i verden eller kunne kommunisere med kjøpegrupper i sitt egen nærmarked, sier Gunnar Andreassen til radio8000.no. Andreassen er i løpet av de siste 15 årene bygd opp kompetanse på internettkommunikasjon og blitt en betydelig ressurs for næringslivet både i inn -og utlandet. I utenlandske markeder finner han veien for bedrifter med å linke dem opp til ulike tjenester slik at bedrifter blir synlig i et mylder av informasjon. I tillegg til dette eier og drifter han store nettportaler som Bedriftsbasen.no og Bedriftsguiden.no.

– Vi kjenner jo alle sammen til kjente sosiale medier som Facebook og Twitter. I løpet av de siste årene har det imidlertid utviklet seg nettsamfunn der barn og ungdom utgjør den største brukergruppene. Dette sammen med ulike blogger skrevet av unge mennesker for unge mennesker har medført at store næringslivsaktører har problemer med å finne veien til kjøpegruppen. Her styrer faktisk ungdommen selv sin egen utvikling på nettet og bestemmer i stor grad selv hvem som skal være aktør eller ikke. Dette er en interessant utvikling på nettet og på mange måter en utfordring for ulike aktører som ønsker å nå nettopp denne gruppen, sier Andreassen til radio8000.no.

Gunnar Andreassen har sett trender komme og gå. I tillegg har han sett bedrifter kaste bort både tid og ressurser på ulike aktiviteter som ikke har ført frem eller vært bortkastet. Andreassen beskriver at eget arbeid i stor grad er å finne en rett vei fra behov for å få ut informasjon til at denne informasjonen faktisk når kjøpegruppen. Et stadig større og mer uoversiktlig internett gjør at nettopp dette kan være vanskelig for bedrifter som ikke er så godt kjent med hva som finnes av tjenester på nettet, forteller Gunnar Andreassen til radio8000.no

Gunnar Andreassen

Hør radiointervju i Fredagsmagasinet

 

Del gjerne våre saker:

Related posts